Geplaatst op
Als makelaar heeft u wellicht veel papierwerk dat gaat over klanten. De interesses van een klant, gegevens, hun budget, alles analoog en dus op papier bewaren is een tijdrovende klus. Daarnaast kost het ook nog veel ruimte. Met CRM-software kunt u naar een papierloos kantoor overgaan. Dat leggen wij u uit.
De weg naar een papierloos kantoor
Zoals eerder verteld, kan u met een CRM-programma een papierloos kantoor verwezenlijken. Maar wat is CRM-software nu precies?
De afkorting ‘CRM’ staat voor Customer Relationship Management of klantrelatiebeheer. In de kern bestaat CRM uit twee kanten:
- Het beheren van al het contact met klanten
- De automatisering van processen
Een CRM-systeem vervult de functie om alle processen digitaal in kaart te brengen. Deze kunnen vervolgens binnen de software worden beheerd en geoptimaliseerd. Het systeem fungeert als centrale database voor alle elementaire klantgegevens en informatie. Hierdoor krijgen bedrijven meer inzicht in hun eigen klanten.
De functionaliteiten van CRM-software
Er zijn een aantal functionaliteiten die niet alleen helpen om een papierloos kantoor te verwezelijken, maar ook om uw marketing te optimaliseren.
Database
Ten eerste functioneert een CRM-systeem als een centrale database waarin alle klantgegevens worden opgeslagen. Hierdoor hoeft u niks meer analoog te bewaren. Dat bespaart veel papierwerk en het vrijmaken van ruimte voor mappen.
Makkelijker klantencontact
Door de centrale oriëntatie van het CRM-systeem zijn alle belangrijke klantgegevens op elk moment toegankelijk.
Gepersonaliseerde marketing
Alle verzamelde data over uw klanten wordt in het CRM beheerd. Zo kan geslacht, locatie of aankoopgedrag worden gebruikt om doelgroepen te vormen en gerichte marketingcampagnes op te zetten.
AVG conform gegevensbeheer
CRM-systemen ondersteunen bedrijven automatisch bij het voldoen aan wettelijke randvoorwaarden zoals de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).
Een ervaren leverancier
In de wereld van CRM-leveranciers zijn er veel ervaren leveranciers. Een leverancier met veel ervaring is Systony. Door 20 jaar ervaring is Systony de ervaringsdeskundige op het gebied van CRM. Het systeem dat zij leveren is een all-in-one CRM-platform. In deze oplossing staat de relatie altijd centraal.